22 augusti 2014

Anitklimax...Aerial Fail...

Mkay..Det här med att vara snygg och hänga i luften samtidigt var bara att glömma....
Fy fan vad svårt dte var, och smärtan, smärtan gott folk.
Det var en jobbig kväll i går, första lektionen på Acro-kursen knäckte mig totalt, men mer mentalt än fysiskt.

Dte gick alldeles för fort för mig, jag kan lära mig allt som alla andra kan lära sig, jag är byggd för fysik aktivitet ( på riktigt) men jag har en helt annan inlärningsproces än vad majoriteten av er andra har.
Saker tar längre tid, och jag tolkar instruktioner annorlunda, jag behöver ställa fler frågor och se till att jag verkligen har förstått, annars låser sig min hjärna och jag kan inte, på riktigt kan inte, för jag fölrstår ju inte vad dte är jag försöker öra, klart som fan att jag fixar att göra rätt.

Så när alla andra hängde med i det rasande tempo vår instruktör körde med i går ( för övrigt inte schyst på en nybörjarkurs, just saying) och jag plötsligt låg tre moment efter alla andra så gick jag sönder.
Mentalt.

Jag är inte en tävlingsmänniska, och jag är otroligt otrygg i grupp, därför gör jag sällan sånt här, jag dansade magdans i flera år, men gick aldrig en kurs, jag lärde mig själv, hemma, med youtube. Och tog privatlektioner.

men det här verkar så roligt och jag vill, vill, vill verkligen fortsätta på resten av kursen.
Men jag vill inte bryta i hop varje torsdag kväll inför hela klassen.


Så här graciös var jag i går, jag kände mig verkligen som klassens knubbsäl.


Inga kommentarer: